april 2011

takk for turen!

Vi landet på Værnes i 11-tiden i morgest etter nok en lang flytur med mellomlandinger både i Quito, Bonaire og Amsterdam før vi ankom vårt kjære hjemland. Disse 10 dagene har vært helt fantastiske,...

26.april 2011

To dager i Playas gjorde virkelig susen, og det var deilig aa ligge paa stranda og nyte sola igjen. Selv om jeg kunne tenkt meg aa vaere der enda lengre, tror jeg de solbrente kroppene vaare hadde ...

Siste dag i Ecuador

Naa er klokken 2200 her i Ecuador og hele gjengen tilbringer kvelden her paa Casa Alianza. Tidlig i dag dro vi fra Playas til Guayaquil hvor vi skulle tilbringe dagen. Det var litt trist aa forlate...

Playas

I morges ankom vi Playas etter en lang kjoeretur ned fra Andesfjellene, men foer vi kunne kjoere ned, maatte vi opp et godt stykke. Da vi var paa 4167moh gikk vi ut av bilen og sprang en liten tur ...

Bursdagsbarn og Pizza Hut

Dagen i dag har vaert lang, men koselig. Allerede litt over syv ble vi alle vekt, slik at vi kunne synge bursdagssangen til Lene. Deretter ble det en samlet frokost med broedmat, juice, paalegg og ...

En innholdsrik dag paa Mushuk Kawsay

Enda en liten oppdatering for aa fortelle litt om hvordan vi har det her i Ecuador. Naa er det Ingvild, Sofie Marie og jeg som blogger, vi fikk laane en baerbar pc fra en mann paa hotellet, og klok...

Opplevelse for livet!

Da har jeg og Ingrid Marie endelig funnet oss en internetcafe, saa da blir det litt blogging igjen! Det var en stor overgang da vi igáar ankom Cañar etter aa ha tilbringt noen dager i Guayaquil. ...

Hola amigos!

Naa sitter jeg og Lene paa en internettcafe her i Cañar oppe i Andesfjellene. I gaar naar vi kom hit fant vi ut av alle hadde overvurdert varmen her oppe i fjellene. Og ikke bare er det smaakaldt u...

To dager paa vei

Naa er klokken 0706 og vi har pakket og gjort oss klar til aa dra til Tamboskolen i fjellet. Vi har ikke rukket aa spist frokost enda, saa vi skal kjope noe godt paa veien. Vi har det travelt saa d...

Amsterdam!!

Da har vi etter en to timers flytur ankommet Amsterdam, som er reisens forste mellomlanding. Her har vi naa tilbragt ca. 5 timer, som vil si at vi har ca. 5 timer ventetid igjen til den virkelige f...

Ecuador - her kommer vi!

I morgen drar vi, folkens! Klokken 11.20 går flyet fra Værnes til Amsterdam der vi skal være i 10 (!!) timer før vi flyr videre til Ecuador. Forberedelsene og ventetida har gått så utrolig fort den...

Guayaquil

Flere mennesker som lever under Verdensbankens fattigdomsgrense lever i absolutt fattigdom. Dette vil si at de mangler grunnleggende behov som mat, vann, husly, utdanningsmuligheter og helsebehandl...

Drikkevaksine: 2. forsøk!

Hei alle sammen! Tusen takk for fine kommentarer de siste dagene, det er så mye bedre å skrive når vi vet at noen leser, og setter pris på det vi skriver! :) Når vi skal reise såpass langt, sier d...

Reisen til en annen verden!

Noen av dere lurer sikkert på hva som fører oss så langt hjemmefra? Hva er det som får oss til å krysse land og hav for å oppleve en ny verden? Hvorfor er vi villig til å bruke så mye tid og penger...

2 små uker!

Ja, nå er det bare 2 små uker og en liten dag igjen før flyet tar oss av gårde til Ecuador! Den siste tida har gått så utrolig fort, og nå sier vi ikke lenger, 6 - 5 - eller 4 måneder, nå sier vi 2...